Konfabulacja

Czyli mistrzyni języka polskiego poznaje kolejne głupie słowo teoretycznie tylko przydatne do poszerzenia swojego jakże ubogiego ciągle jeszcze słownictwa, co służyłoby w przyszłości możliwością kwiecistego wypowiadania się, praktycznie jednak rzecz ujmując zapomni o nim w przeciągu następnych kilku godzin, co przeżyje nie skrywając żalu i smutku. 
Zdanie kozak.
Będzie tego.

Ja tak głębiej chciałam. Generalnie psychologia poznawcza. Ale już dość słownika i nieprzydatnych wyrazów. Jakże u mnie temat na czasie, to poznawanie. Okazuje się nie tylko u mnie. Taki okres poszukiwań. Problemy poznawania siebie i tworzenie swojej osoby budując obraz na odpowiedziach na pytania "kim jestem?". To wszystko jest strasznie skomplikowane. Na początku powstaje w głowie pewna struktura osobowości. Człowiek jest tylko narzędziem, który przetwarza informacje, obrabia wszystko wokół na taki, a nie inny obraz. Są to procesy poznawcze. Nas, ludzi tworzy wiele czynników zewnętrznych. Są to inni ludzie, sytuacje życiowe od tych najbardziej trywialnych do zostawiających piętno na całe życie. Generalnie to budowa i funkcjonowanie umysłu. 


Bałagan w głowie tworzy się sam, czy my go tworzymy? A może to ktoś inny chce nam zamieszać? Zbyt banalnie zabrzmi "zależy", więc powiem, że każda z opcji po trochu. Trochę w naturę człowieka wpisane jest utrudnianie sobie życia. Serce zdecydowanie zbyt mocno związane jest z rozumem. Niebezpiecznie jest powoływać się tylko na jedno z nich, natomiast niemożliwym jest to połączyć. 

Tworzenie hipotez i weryfikowanie ich. Tak często funkcjonujemy w większości. Jeśli obiektywnie patrzysz zawsze na świat to szczerze gratuluję. Ciężko. Gdybamy bardzo często. Poprawiamy sobie trochę tym nasze wizje. Mamy nadzieję. Działamy pod wpływem impulsu, chwili. Znów źle, jak przy łączeniu dwóch najważniejszych ośrodków poznawczych. Psychika umysł, świadomość i świadome odczuwanie są zagadnieniami subiektywnymi, nie możemy tego zbadać. Ale staramy się chcąc być ponad.

Mądrze. Starałam się. Ja też szukam. Ogarniam siebie i swój umysł. Uczucia? Za chwilę.




________________________________________
"Pożycz serce, moje wciąż bije, ale to kamień
Pożycz rozsądek, ja wciąż czuję się jak błazen
Pożycz wiedzę, ja nic nie wiem do dzisiaj"
- Eldo

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Świat się kończy!

Skutki uboczne

#internet_friends #no_life #real_world_sucks