Czy to już?

To ten czas, gdy powinnam stać się odpowiedzialna? Dużo trzeba było pokonać, dużo problemów rozwiązać. Jak to zakończyłam? ZLEWKA NA CAŁEGO. To znaczy olałam po prostu sprawę, odpuściłam, poddałam się. Niestety, ale tak to u mnie wygląda. Nie ma się czym szczycić, to zdecydowanie nie jest powód do dumy.

Formalnie wchodzimy w dorosłość. Marne szanse, że staniemy się ludźmi odpowiedzialnymi w dniu 18. urodzin. Zabawne, że niektórzy mają takie nadzieje i czekają, najwyraźniej, na cud. Zastanawiam się, czy tak było zawsze. Czy młodzi ludzi zawsze mieli problem ze swoją przyszłością. Oczywiście mam na myśli czasy współczesne, dawniej młodym ludziom życie układali rodzice. Zatem czy wcześniej też tylko minimalny procent młodzieży miał zaplanowaną przyszłość? Studia, pracę, może już życie z partnerem? Bo jak patrzę na rówieśników, jak patrzę na siebie to...jest źle.

Zazdroszczę ludziom, którzy wiedzą, czego chcą, którzy są pewni siebie, pewni swoich umiejętności i możliwości. Samoświadomość. Mega. Szkoda tylko, ze taką cechę posiadają ludzie bardzo utalentowani, i pewni tego, co chcą osiągnąć. Przeciętność nie jest tu dobra. To znaczy nie pomaga. Dzisiaj lepiej być wybitnym, tak to przynajmniej wygląda z perspektywy przeciętnego człeka.

Dlaczego dorosłość musi być taka trudna? Tyle decyzji trzeba podjąć. Fakt, nie muszę ich podjąć już, za dwa dni, czy tydzień. Ale czy ja wiem, czy odwlekanie nawet myślenia o tym jest dobre? Raczej nie. Odpowiedzialność z definicji wydaje się banałem, ale gdy trzeba to wprowadzić w życie  różnie może być. Zaradność, czy samowystarczalność dobrze jest w sobie wykształcić, ale jak to zrobić, gdy wszyscy za bardzo się o nas martwią, i "jakby co" pomogą.



Automatycznie dzieje się tak, że popuszczamy sobie nieco, folgujemy, bo "jakoś to będzie". Tylko problem w tym, że można sporo przegapić. Łatwo się o tym mówi. nie dajmy się zwariować, znajdźmy w sobie coś idealnego i myślmy o przyszłości. Tak, tak zróbmy. Wszyscy. Przeciętność jest spoko.




_________________________________________
"Są tylko ci, co uciekają, i ci, co gonią,
są wytrwali, i są znużeni."

- 'The Great Gatsby' by F. Scott Fitzgerald

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Świat się kończy!

Skutki uboczne

#internet_friends #no_life #real_world_sucks